REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
Sklep internetowy www.medicaldepot.pl prowadzony jest przez Bartosza Malinowskiego prowadzącego
działalność gospodarczą pod firmą BM5 Bartosz Malinowski, ul. Kopijników 73B, 03-274 Warszawa, NIP:
762-100-56-06, REGON: 550402652.
Kontakt ze Sklepem możliwy jest za pomocą poczty elektronicznej (e-mail):
sklep@medicaldepot.pl lub pod numerem telefonu: 500 555 505.
§ 1
Definicje
Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych
pojęć:
- Konto – indywidualne konto Klienta stanowiące zbiór danych dotyczących Klienta.
Dostęp do Konta odbywa się za pomocą loginu i hasła
- Konsument – osoba fizyczna korzystająca ze Sklepu i zawierająca umowę z BM5 Bartosz
Malinowski w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową lub osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej
działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru
zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności
gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej, zwana dalej przedsiębiorcą jednoosobowym, dla którego zawarta umowa nie
ma charakteru zawodowego lub przedsiębiorcą korzystającym z wybranych uprawnień konsumentów.
- Koszyk – funkcjonalność Sklepu umożliwiająca wyświetlenie wybranych przez Klienta
produktów, adres dostawy, dane do faktury, sposób dostawy, formy płatności.
- Klient, Kupujący, Usługobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka
organizacyjna
nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną, korzystająca ze Sklepu.
- Produkt – rzecz ruchoma, którą Kupujący może zakupić w Sklepie.
- Regulamin – niniejszy regulamin.
- Sklep – sklep internetowy działający pod adresem
www.medicaldepot.pl
- Polityka Prywatności - dokument określający zasady przetwarzania danych osobowych
Klienta dostępny
pod adresem www.medicaldepot.pl/polityka-prywatnosci.html
- Rejestracja - czynność polegająca na wypełnieniu formularza rejestracyjnego i
akceptacji Regulaminu
i Polityki Prywatności umożliwiająca m.in. dokonywanie zamówień bez konieczności ponownego
wypełniania danych Klienta.
- Umowa o świadczenie usług - umowa zawierana pomiędzy Sklepem a Klientem, na
podstawie której Sklep
świadczy Klientom drogą elektroniczną usługi polegające w szczególności na: złożeniu zamówienia,
zawarciu umowy oraz umożliwieniu wystawiania opinii dotyczących produktów będących przedmiotem
zamówienia.
- Sprzedawca, Usługodawca – Bartosz Malinowski prowadzący działalność gospodarczą pod
firmą BM5
Bartosz Malinowski, ul. Kopijników 73B, 03-274 Warszawa, NIP: 762-100-56-06, REGON: 550402652
- Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego składane za pomocą formularza zamówienia
i zmierzające
bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą. Po akceptacji
zamówienia przez Sklep dochodzi do wykonania umowy.
§ 2
Postanowienia ogólne
- Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na
produkty, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Internet
Explorer Firefox, Chrome, Opera, Safari,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookies.
-
Regulamin określa warunki korzystania ze Sklepu:
- określa zasady korzystania ze Sklepu
- określa tryb i zasady zawierania na odległość umów ze Sklepem,
- pełni funkcję regulaminu, o którym mowa w art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną.
-
Składanie zamówień przez Klienta na produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest po
założeniu konta zgodnie z postanowieniami Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych
i adresowych umożliwiających realizację zamówienia bez zakładania konta.
- Sklep sprzedaje produkty nowe.
- Informacje o produktach dostępnych w Sklepie internetowym stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w
rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Ceny podane w sklepie są w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- Na końcową kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za produkt oraz koszt dostawy, o której
Klient jest informowany na stronach sklepu w trakcie składania zamówienia.
- Sklep może oferować oznaczone produkty na promocyjnych warunkach. Produkty do sprzedaży promocyjnej
ograniczone są ilościowo. Sprzedaż odbywa się na podstawie kolejności składania zamówień.
- Niedozwolone jest zamieszczanie w sklepie treści bezprawnych, w szczególności treści
sprzecznych z przepisami prawa, w tym o charakterze znieważającym lub zniesławiającym
- sprzecznych z zasadami współżycia społecznego,
- naruszających prawa osób trzecich,
- stanowiących stworzoną na zamówienie, nieautentyczną opinię Klienta o sklepie lub jego
produkta
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa Kupującemu i przekazu danych w związku z korzystaniem ze Sklepu,
Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia
bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i
modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
- Korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiąże się z wystąpieniem ryzyka zainfekowania
systemu informatycznego przez niepożądane oprogramowanie, także takiego którego jedynym celem jest
wyrządzanie szkód.
- W celu uniknięcia zagrożeń związanych z niechcianym zainfekowaniem systemu informatycznego
rekomendowane jest zainstalowanie oprogramowania antywirusowego na komputerze z którego korzysta
Kupujący. Zaleca się, aby program antywirusowy był stale aktualizowany, niezwłocznie po ukazaniu się
aktualizacji możliwych do zainstalowania.
- Dodatkowo zaleca się, aby Kupujący miał uruchomioną na komputerze zaporę systemową.
- Poza zagrożeniami wynikającymi z zainfekowania systemu informatycznego, wśród możliwych zagrożeń
znajdują się także ataki hackerów. Sprzedawca oświadcza, iż stosuje zabezpieczenia mające na celu
uniemożliwienie lub znaczne utrudnienie włamania się do systemu Kupującego.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do prowadzenia prac konserwacyjnych systemu teleinformatycznego,
mogących powodować utrudnienia lub uniemożliwienie Kupującym korzystania z usług.
- W przypadkach szczególnych mających wpływ na bezpieczeństwo lub stabilność systemu
teleinformatycznego, Sprzedawca ma prawo do czasowego zaprzestania lub ograniczenia świadczenia
usług, bez wcześniejszego powiadomienia i przeprowadzenia prac konserwacyjnych mających na celu
przywrócenie bezpieczeństwa i stabilności systemu teleinformatycznego.
- Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Sklepu. Kupujący
powinien poinformować Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu
Sklepu.
§ 3
Zakładanie konta w Sklepie
- W celu bezpłatnej rejestracji należy wypełnić i przesłać formularz rejestracji konta oraz zapoznać
się z postanowieniami Regulaminu i Polityki prywatności. Po dokonaniu rejestracji Klient otrzyma, na
wskazany przez siebie adres e-mail potwierdzenie rejestracji wraz z loginem oraz danymi kontaktowymi
sklepu.
- Dokonanie rejestracji oznacza zawarcie umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną polegającej na
prowadzeniu konta klienta. Prowadzenie konta jest bezpłatne.
- Klient jest zobowiązany do zachowania w tajemnicy loginu i hasła do konta w sklepie.
- Sklep zaleca ustanowienie hasła do konta składającego się z co najmniej 8 znaków (cyfr, znaków
specjalnych, małych i wielkich liter).
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w formularzu
rejestracji. Dane podane przy rejestracji mogą zostać zmienione po zalogowaniu się do konta.
- Utworzenie konta w sklepie umożliwia poprzez panel Klienta:
- podgląd statusu realizacji zamówień,
- podglądu historii zakupów,
- brak konieczności wprowadzania swoich danych przy kolejnych zakupach,
- zarządzanie wyrażonymi zgodami (wyrażanie zgody, wycofanie zgody),
- zmianę danych,
- usunięcie konta.
- Konto prowadzone jest przez czas nieoznaczony. Klient może zrezygnować z prowadzenia konta i
zażądać jego usunięcia. W tym celu należy usunąć konto w zakładce panelu klienta lub skontaktować
się telefonicznie lub mailowo ze sklepem.
- Klient podając dane do konta oświadcza, iż podane dane są prawdziwe.
- Sklep może zawiesić lub usunąć konto Klienta jeżeli Klient narusza warunki Regulaminu, w
szczególności:
- zamieszcza w treści niedozwolone, w tym naruszające przepisy prawa, prawa osób trzecich lub
zasady współżycia społecznego,
- dane Użytkownika są nieprawdziwe,
- podane dane nie należą do Klienta.
- Przed usunięciem konta Sklep powiadomi Klienta o swoim zamiarze i umożliwi mu odniesienie się do
zarzutów w terminie 14 dni od takiego powiadomienia.
§ 4
Zasady składania zamówienia
- Zamówienia można składać w następujący sposób:
- poprzez formularz dostępny na stronie internetowej Sklepu,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail) na adres dostępny na stronie internetowej
Sklepu,
- telefonicznie na numery przeznaczone do składania Zamówień, dostępne na stronie internetowej
Sklepu w zakładce Kontakt.
-
W celu złożenia zamówienia poprzez formularz dostępny na stronie internetowej Sklepu
należy:
- zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia zamówienia bez rejestracji,
- wybrać produkt będący przedmiotem zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka”
- jeżeli wybrano możliwość złożenia zamówienia bez rejestracji - wypełnić formularz zamówienia
poprzez wpisanie danych odbiorcy zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa
produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia produktu), wpisać dane do faktury,
jeśli są inne niż dane odbiorcy zamówienia,
- kliknąć przycisk “Przejdź do składania zamówienia” , kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”,
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić
zamówienie w określonym w Regulaminie terminie.
- Zamówienia można składać w każdym czasie. Zamówienia są obsługiwane w dni robocze, w
godzinach pracy Sklepu, tj. w godzinach 9.00-16.
-
W celu złożenia telefonicznego zamówienia należy:
- skontaktować się ze Sklepem telefonicznie, od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni
ustawowo wolnych od pracy) od godzinach od 8.00 do 16.00 pod numerem telefonu 500 555 505
(opłata zgodnie z taryfą operatora),
- Klient zobowiązany jest do podania danych niezbędne do przyjęcia i realizacji Zamówienia,
tj. nazwę, kod oraz ilość zamawianego Produktu, imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej
(e-mail), numer telefonu, adres dostawy Zamówienia, wybraną formę płatności (przedpłata na
podstawie dokumentu proforma lub płatność za pobraniem) oraz ewentualnie dane do faktury,
- po złożeniu zamówienia za pośrednictwem telefonu oraz jego weryfikacji, Sklep prześle na
podany przez Klienta adres poczty elektronicznej (e-mail) potwierdzenie przyjęcia
Zamówienia.
- W celu złożenia Zamówienia za pomocą poczty elektronicznej (e-mail) należy:
- wysyłając wiadomość email na adres skrzynki pocztowej Sklepu, podać dane niezbędne do
przyjęcia i realizacji zamówienia, tj. nazwę, kod oraz ilość zamawianego Produktu, imię i
nazwisko, adres poczty elektronicznej (e-mail), numer telefonu, adres dostawy Zamówienia,
wybraną formę płatności (przedpłata na podstawie dokumentu proforma lub płatność za
pobraniem) oraz ewentualnie dane do faktury,
- w przypadku składania Zamówienia za pomocą poczty elektronicznej (e-mail) przez urzędy i
instytucje państwowe lub stałych klientów Sklepu (Klientów, którzy uprzednio złożyli co
najmniej 5 Zamówień w Sklepie) istnieje możliwość płatności za Zamówienie w formie przelewu
w terminie ustalonym ze Sklepem,
- po złożeniu zamówienia za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz jego weryfikacji Sklep
prześle na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie przyjęcia
Zamówienia.
- Sklep dokłada wszelkich starań aby opisy dotyczące każdego produktu znajdujące się na stronie
Sklepu, a także dostępność produktów była zgodna ze stanem rzeczywistym. Jednakże z przyczyn
niezależnych od Sklepu może się zdarzyć sytuacja w której zamówiony przez Klienta produkt nie będzie
dostępny w Sklepie.
- W przypadku braku zamówionego produktu lub braku możliwości realizacji zamówienia Klienta z innych
przyczyn, w tym także, jeśli jego zakup od dostawców Sklepu, nie będzie możliwy w czasie
przewidzianym na realizację Zamówienia, Sklep poinformuje Klienta o zaistniałej sytuacji wysyłając
wiadomość na wskazany przez Klienta adres poczty elektronicznej (e-mail) lub przekaże informację
drogą telefoniczną na numer wskazany przez Klienta. W takim przypadku Zamówienie jest anulowane.
-
W przypadku, gdy realizacja części Zamówienia nie będzie możliwa z przyczyn wskazanych w
ustępie poprzedzającym, Sklep może zaproponować Klientowi:
- anulowanie całości Zamówienia (w przypadku wyboru tej opcji przez Klienta, Sprzedawca będzie
zwolniony z obowiązku realizacji Zamówienia);
- anulowanie Zamówienia w części, w której realizacja nie jest możliwa w wyznaczonym terminie
(w przypadku wyboru tej opcji przez Klienta Zamówienie zostanie zrealizowane w części, przy
czym Sklep będzie zwolniony z obowiązku jego realizacji w pozostałym zakresie);
- podział Zamówienia i wyznaczenie nowego terminu realizacji w odniesieniu do tej części
Zamówienia, której realizacja nie jest możliwa w pierwotnie wyznaczonym terminie (w
przypadku wyboru tej opcji przez Klienta wysłanie składających się na Zamówienie produktów
zostanie dokonane w kilku odrębnych przesyłkach, zaś Klient nie będzie ponosił dodatkowych
kosztów związanych z podziałem Zamówienia na kilka wysyłek).
- W przypadku, gdy Klient nie wybierze żadnego ze sposobów realizacji Zamówienia w sytuacji, o której
mowa w ust. powyżej (w tym również w przypadku braku możliwości nawiązania kontaktu z Klientem z
przyczyn nieleżących po stronie Sklepu), Sklep dostarczy Klientowi Produkty, co do których
Zamówienie może być zrealizowane w terminie, w pozostałym zakresie Zamówienie zostanie anulowane, o
czym Klient zostanie powiadomiony na adres poczty elektronicznej (e-mail) wskazany przez Kupującego
w procesie składania Zamówienia. Anulowanie Zamówienia w części, o którym mowa w zdaniu
poprzedzającym, może nastąpić nie później, niż do dnia upływu terminu realizacji Zamówienia, a
jeżeli termin ten nie został określony, w terminie 30 dni od daty jego przyjęcia do realizacji przez
Sklep. Klient może odstąpić od umowy w zakresie, w jakim została zrealizowana.
- W przypadku anulowania Zamówienia, jeśli zapłata za Przedmiot Zamówienia została dokonana (w całości
lub w części), Sklep zwróci Klientowi zapłaconą kwotę.
- W formularzu Zamówienia Kupujący musi podać prawdziwe dane osobowe. Klient ponosi odpowiedzialność
za podanie nieprawdziwych danych osobowych. Sklep zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji
Zamówienia w sytuacji, gdy Klient podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione
wątpliwości Sklepu co do ich poprawności. W takim przypadku Klient zostanie poinformowany
telefonicznie lub poprzez pocztę elektroniczną (e-mail) o wątpliwościach Sklepu. W takiej sytuacji
Klientowi przysługuje prawo wyjaśnienia wszelkich okoliczności związanych z weryfikacją prawdziwości
podanych danych. W przypadku braku danych pozwalających na podjęcie kontaktu z Klientem, Sklep
udzieli wszelkich wyjaśnień po podjęciu kontaktu przez Klienta.
§ 5
Wykonanie umowy sprzedaży
- Po złożeniu zamówienia sklep niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie, a następnie weryfikuje przyjęcie zamówienia do realizacji. Potwierdzenie otrzymania przyjęcia zamówienia do realizacji następuje poprzez przesłanie przez sklep Klientowi wiadomości e-mail na podany w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail (przyjęcie zamówienia do realizacji) zostaje zawarta umowa sprzedaży między Klientem a sklepem.
- W przypadku wyboru przez Klienta:
- płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient
obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 10 dni kalendarzowych od dnia zawarcia
umowy sprzedaży - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania
płatności przy odbiorze przesyłki.
- Produkt zostanie wysłany przez sklep w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 5
niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania zamówienia.
- W przypadku zamówienia produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy
podany termin.
- W przypadku zamówienia produktów o różnych terminach dostawy, Klient ma możliwość żądania
dostarczenia produktów częściami lub też dostarczenia wszystkich produktów po skompletowaniu całego
zamówienia. Za każdą przesyłkę częściową Klient ponosi koszt dostarczenia przesyłki przez sklep.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub
kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego sklepu.
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia umowy
sprzedaży
- W przypadku dostawy produktu na terenie na terenie Unii Europejskiej cena zostanie indywidualnie
uzgodniona przez sklep z Klientem. Dostawa realizowana jest do wybranego kraju wyłącznie kurierem
DPD
- Dostawa produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że umowa sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy
produktu są wskazywane Klientowi na stronach sklepu internetowego w zakładce „Koszty dostawy” oraz w
trakcie składania zamówienia.
- Fakturę potwierdzającą wykonanie zamówienia, Klient otrzymuje przy odbiorze zamówienia pod podanym
adresem dostawy lub gdy Strony tak uzgodnią drogą elektroniczną. W przypadku niedołączenia faktury,
Klient może złożyć reklamację.
§ 6
Metody dostawy oraz płatności
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- płatność za pobraniem
- płatność przelewem na konto sklepu
- płatności elektroniczne
- płatność kartą płatniczą
- W przypadku, gdy płatność za Zamówienie w trybie przedpłaty nie wpłynie na rachunek Sklepu w
terminie 5 dni roboczych od daty potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji, Sprzedawca uzna,
że Kupujący zrezygnował z zakupów i Zamówienie zostanie anulowane. Sklep poinformuje Kupującego o
anulowaniu Zamówienia, Kupujący będzie mógł je ewentualnie złożyć ponownie.
- W przypadku zakupu mebli koszty dostawy oraz czas realizacji zamówienia ustalany jest indywidualnie
pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą. Dostawa mebli nie obejmuje rozładunku z samochodu ciężarowego i
wnoszenia do miejsc docelowych oraz montażu.
- Koszty dostawy zostaną umieszczone na fakturze VAT jako oddzielna pozycja. O kosztach przesyłki
Klient jest informowany przed akceptacja zamówienia.
- Przy zamówieniu złożonym przez Kupującego które swoją wartością jest równa lub przekracza 400,00 zł brutto, nie doliczane są koszy przesyłki towaru do Kupującego, pod warunkiem
iż:
- przesyłka nie przekracza 30 kg,
- przesyłka nie jest przesyłką wielopaczkową,
- warunkiem wysyłki Zamówienia jest zapłata za Zamówienie i przesyłkę.
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy zamówionego produktu:
- Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa
- Odbiór w punkcie odbioru
- Dostawa Zamówienia na zasadach określonych niniejszym Regulaminem jest realizowana tylko na terenie
Polski. W indywidualnych przypadkach Sklep wysyła towar na terenie UE - ceny wysyłek ustalane są
indywidualnie w zależności od gabarytu paczki oraz obecnego kursu EUR. Sklep nie wysyła paczek poza
UE
- Realizacja zamówienia następuje:
- w przypadku przesyłki płatnej w trybie przedpłaty, Sprzedawca wysyła Zamówienie w terminie
od 1 do 5 dni roboczych od momentu zaksięgowania na koncie Sklepu zapłaty za Zamówienie we
właściwej wysokości
- w przypadku przesyłki pobraniowej, czyli płatności przy odbiorze – Sprzedawca wysyła
Zamówienie terminie od 1 do 5 dni roboczych, od dnia powiadomienia Kupującego o przyjęciu
Zamówienia do realizacji,
-
Do terminów realizacji Zamówienia nie wlicza się dnia, w którym Kupujący został poinformowany o
przyjęciu zamówienia do realizacji.
§ 7
Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument będący Konsumentem, zgodnie z definicją podaną w § 2 ust. 2 Regulaminu może w terminie 14
dni odstąpić od umowy sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia produktu Konsumentowi.
- Konsument może odstąpić od umowy, składając do sklepu oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do
zachowania terminu odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed
upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, faxem bądź drogą elektroniczną poprzez
przesłanie oświadczenia na adres e-mail sklepu lub przez złożenie oświadczenia na stronie
internetowej sklepu - dane kontaktowe sklepu zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć
również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik
do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, sklep niezwłocznie prześle
Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o
odstąpieniu od umowy.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od umowy, sklep zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, wszystkie dokonane
przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów
wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły
sposób dostarczenia oferowany przez sklep.
- Klient, który odstąpił od umowy, ma obowiązek zwrócić produkt, niezwłocznie, jednak nie
później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie
produktu przed jego upływem.
- Zwrotu płatności sklep dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez
Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne
rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania produktu z powrotem lub do
czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi
wcześniej.
- Klient ponosi koszty zwrotu produktu do sklepu. Przesyłki wysłane na koszt sklepu (np. za
pobraniem) nie będzie akceptowany (przesyłki nie będą odbierane, w związku z czym towar
uznaje się za niezwrócony).
- Klientom nie będącym konsumentami lub jednoosobowymi przedsiębiorcami uprawnionymi, na podstawie
powszechnie obowiązujących przepisów prawa, do odstąpienia od umowy na zasadach zastrzeżonych dla
konsumentów, nie przysługuje prawo odstąpienia na zasadach określonych w niniejszym paragrafie.
- Prawo odstąpienia od Umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do
umów, w której przedmiotem świadczenia jest:
- rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- rzecz dostarczona w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można
zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój
charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który
został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy;
- w której Klient wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej
naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których
wykonania Klient żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania
naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od Umowy przysługuje Klientowi w odniesieniu do
dodatkowych usług lub rzeczy;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, przy czym Sprzedawca nie świadczy
usługi prenumeraty.
§ 8
Reklamacje
- Wszelkie reklamacje, w tym reklamacje dotyczące działania sklepu Internetowego lub dotyczące
usług świadczonych drogą elektroniczną, mogą być zgłaszane do sklepu:
- pisemnie na adres siedziby,
- za pośrednictwem e-maila,
- droga telefoniczną.
- Reklamacja powinna zawierać dane osoby lub podmiotu składającego reklamację (imię i nazwisko lub
pełna nazwa, dokładny adres lub adres e-mail) jak również wskazanie przyczyny reklamacji oraz treść
żądania.
- Odpowiedź na reklamację udzielana jest w sposób odpowiadający sposobowi przesłania reklamacji, tj.
listem poleconym na podany w reklamacji adres albo za pomocą wiadomości e-mail, na adres e-mailowy
podany w reklamacji lub z którego została przesłana reklamacja, w terminie do 30 dni od dnia
otrzymania reklamacji, chyba, że niniejszy regulamin lub też bezwzględnie obowiązujący przepis prawa
przewiduje krótszy termin na udzielenie odpowiedzi na reklamację.
- Skorzystanie przez Klienta z procedury reklamacyjnej jest dobrowolne.
- Sklep nie odpowiada za wady będące efektem zwykłej prawidłowej eksploatacji produktu.
§ 9
Rękojmia
- Sklep jest zobowiązany do dostarczenia Klientowi produktu bez wad fizycznych i prawnych.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego w sklepie towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o
przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
- Sklep odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne towaru, jeśli wada została stwierdzona przed
upływem 2 lat od jego wydania kupującemu. Niemniej, z przepisów wynika, że kupujący powinien złożyć
reklamację z tytułu rękojmi w ciągu roku od dnia stwierdzenia wady. Jeśli jednak kupującym jest
Konsument lub osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością
gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego,
wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej,
udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej – roczny termin na zgłoszenie reklamacji nie może prowadzić do skrócenia okresu
odpowiedzialności Sklepu z tytułu rękojmi, który wynosi 2 lata od dnia wydania towaru kupującemu.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy
sklepu lub przy wykorzystaniu elektronicznego formularza reklamacyjnego, udostępnionego przez Sklep
w panelu Klienta.
- Sklep ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego
Regulaminu.
- W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta – sklep niezwłocznie wymieni produkt wadliwy
na wolny od wad albo wadę usunie. Nie wpływa to na możliwość złożenia przez Klienta oświadczenia o
obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami. W przypadku braku
możliwości wymiany produktu, usunięcia wady produktu lub obniżenia ceny sklep zwróci należność
niezwłocznie, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
§ 10
Gwarancja
- Produkty sprzedawane przez Sklep mogą być objęte gwarancja udzielona przez producenta, dystrybutora
lub przez inny podmiot trzeci (gwaranta).
- Uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie
gwarancyjnej lub oświadczeniu gwarancyjnym gwaranta. Gwarancja (jeżeli jest nią objęty sprzedany
produkt) nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o
rękojmi za wady sprzedanego produktu
- Klient może reklamować produkt posiadający wady: korzystając z uprawnień wynikających z udzielonej
gwarancji –Klient może zgłosić się bezpośrednio do serwisu gwarancyjnego albo do sklepu.
§ 11
Rozstrzyganie sporów
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie swoich uprawnień oraz w sprawie sporu między nim, a
sklepem między innymi zwracając się do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub
organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Informacje dla
konsumentów, w tym informacje na temat możliwości uzyskania pomocy, dostępne są również na stronie
internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (uokik.gov.pl) w zakładce
„Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.
- Pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr
konsument ma dostęp do rozstrzygania sporów konsumenckich drogą elektroniczną za pomocą unijnej
platformy internetowej (platforma ODR). Platforma ODR stanowi wielojęzyczną, interaktywną stronę
internetową dla obsługi konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia
sporów wynikających z zawarcia na odległość umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- W razie wystąpienia sporu pomiędzy sklepem a Klientem, istnieje możliwość skorzystania z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń w drodze mediacji, dostęp do
tych procedur możliwy jest za pośrednictwem instytucji zajmujących się mediacją.
- Ewentualne spory powstałe między Klientem niebędącym Konsumentem a sklepem, rozstrzygane będą przez
sąd miejscowo właściwy dla siedziby sklepu.
- Rozstrzyganie sporów powstałych pomiędzy sklepem, a Konsumentem zostaje poddane sądom właściwym
zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa polskiego.
§ 12
Dane osobowe
- Dane osobowe podawane przez Klientów w Sklepie Internetowym przetwarzane są przez BM5 Bartosz
Malinowski z siedzibą w Warszawie, Kopijników 73B (Administrator danych).
- Sklep przetwarza dane osobowe w celu świadczenia usług drogą elektroniczną, zawierania z Klientem i
wykonywania umów sprzedaży produktów zamówionych przez Klienta w sklepie Internetowym a w przypadku
wyrażenia przez Klienta zgody, również w celu świadczenia usługi newslettera.
- Klient ma dostęp do treści swoich danych osobowych oraz do ich poprawiania i usunięcia po
zalogowaniu się na konto Klienta (zakładka „Panel Klienta”) lub poprzez zgłoszenie od Sklepu.
- Szczegółowe postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych Klienta znajdują się na stronie
internetowej sklepu Internetowego w Polityce prywatności która jest integralną częścią Regulaminu.
- W celach statystycznych oraz w celu zapewnienia jak najwyższej jakości usług sklep korzysta z
informacji zapisywanych przez serwer na urządzeniu końcowym Klienta, które następnie są odczytywane
przy każdorazowym połączeniu się przeglądarki internetowej (tzw. pliki cookies). Klient może w
dowolnym momencie określić warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu przez Sklep Internetowy do
plików cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej, w tym zmienić ustawienia
przeglądarki, tak aby nie akceptowała ona takich plików lub informowała o ich przesyłaniu. Należy
jednak pamiętać, iż nieakceptowanie plików cookies może spowodować utrudnienia w korzystaniu ze
sklepu. Więcej informacji w tym zakresie znajduje się w Polityce prywatności.
§ 13
Postanowienia końcowe
- Sklep ma prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn:
- konieczność dostosowania Regulaminu do przepisów prawa, wytycznych lub zaleceń uprawnionych
organów zmiana warunków technicznych świadczenia usług drogą elektroniczną,
- zmiany sposobów płatności i dostaw,
- zmiana danych teleadresowych, nazw, numerów identyfikacyjnych, adresów,
- usunięcie niejasności, błędów lub omyłek pisarskich Regulaminu.
- O każdej zmianie sklep poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące
przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta